SEO Pakketten

Voor bedrijven die lokaal gevonden willen worden.

Een zoekwoorden onderzoek is gericht op het vinden van relevante zoekwoorden die worden gebruikt in een zoekmachine voor het zoeken naar producten of diensten binnen de branche. Na het zoekwoorden onderzoek volgt de zoekwoorden analyse, met als doel die woorden en termen te selecteren waar veel relevant zoekverkeer op zit.

Website Optimalisatie (On Page)

Uit recente onderzoeken blijkt dat gemiddeld vijfentachtig procent van het totaal aantal internet gebruikers dagelijks via een zoekmachine naar bepaalde informatie zoekt. In Europa is de meeste gebruikte zoekmachine Google. Als de website niet goed geoptimaliseerd is, wordt deze niet gevonden en zullen deze gebruikers naar uw concurrenten gaan in plaats van naar uw website. Het is dus belangrijk dat de bedrijfswebsite, net als bij een bedrijfspand, een A locatie krijgt op het internet, als u de omzet wilt vergroten met de website van uw onderneming.

Belangrijke html elementen die een belangrijke rol spelen bij het op page optimaliseren zijn:

  • Titel
  • Metadata omschrijving
  • Metadata zoekwoorden
  • Titels (headings: h1, h2, h3 enz.)
  • Linktekst
  • Tekstinhoud
  • Vette tekst
  • Omschrijving afbeelding (alt teksten)
  • URL adres

Linkbuilding bepaalt voor zeventig procent de posities binnen de zoekresultaten. Daarmee is linkbuilding een belangrijke factor binnen de zoekmachine optimalisatie.

Bij succesvolle linkbuilding gaat het niet meer om de kwantiteit van het aantal linken maar om de kwaliteit van deze linken. Zoekmachines zijn constant bezig om de kwaliteit van de zoekresultaten voor de gebruikers te verbeteren.

Wat wij voor u doen:

  • Het analyseren van externe backlinks die verwijzen naar websites van uw concurrenten met een top tien positie binnen de zoekmachines.
  • Het verhogen van het aantal kwaliteit links die verwijzen naar uw website.
  • Het linkprofiel zo veel mogelijk gevarieerd en “natuurlijk” houden.
Google Analytics Management

Om het rendement van uw website te maximaliseren, is het belangrijk dat relevante data van het verkeer naar uw website wordt verkregen. Als dit op de juiste manier wordt geconfigureerd kan Analytics helpen website bezoekers beter te begrijpen, uw website beter in te richten om meer rendement te realiseren.

Voor zover niet aanwezig verzorgen wij:

  • Google Analytics set-up
  • Het instellen van doelen
Webmaster Tool Management

Om het rendement van uw website te maximaliseren, is het belangrijk dat relevante data van het verkeer naar uw website wordt verkregen. Als dit op de juiste manier wordt geconfigureerd kan Webmaster Tools helpen website bezoekers beter te begrijpen, uw website beter in te richten om meer rendement te realiseren.

Het management beheer omvat onder andere de volgende elementen:

  • Google Webmaster Tools set-up
  • Instellen XML sitemap
  • Controle Robots.txt
  • Controle Mobiele bruikbaarheid
  • Controle Internationale Targeting instellingen
XML Sitemap Maken & Verzenden

In de XML sitemap staan alle website pagina's die moeten worden geïndexeerd deze wordt geplaatst in de root directory van de webiste (bijvoorbeeld: http://www.website.nl/sitemap.xml). Normaal gesproken versnelt dit de indexering. Iedere keer als de website wordt geupdate, moet ook de sitemap worden geupdate. Daarnaast moet de sitemap volgens bepaalde syntax regels worden opgesteld.

Met de sitemap wordt ook voor iedere pagina een prioriteit opgeven, zodat zoekmachines weten welke pagina's en hoe vaak deze geïndexeerd moeten worden.

Maandelijks Positierapport

Maandelijks ontvangt u een helder en duidelijk positierapport met daarin opgenomen de zoekwoorden en de posities van deze zoekwoorden in de organische zoekresultaten van de zoekmachine. De voortgang wordt tevens in een grafiek weergegeven, zodat u de voortgang in één oogopslag kunt volgen.

Robots.txt

Het robots.txt bestand wordt automatisch gecrawld door robots wanneer ze op een website komen. Dit bestand moet instructies voor robots bevatten, zoals welke pagina's wel of niet geïndexeerd mogen worden. 

De instructies in het robots.txt bestand gelden meer als suggesties, dan als opdrachten. Er is dus geen garantie dat sommige robots de uitgesloten pagina's niet crawlen. Het valt dus niet aan te bevelen om geheime pagina's online te zetten.

Mobiel Vriendelijkheid

Het mobiel vriendelijke algoritme heeft invloed op mobiele zoekopdrachten in alle talen wereldwijd en heeft een significante impact op de posities in de zoekresultaten. Het algoritme werkt per pagina - het gaat er niet om hoe mobiel vriendelijk jouw pagina's zijn, maar gewoon of de pagina mobiel vriendelijk is of niet. Het algoritme is gebasseerd op criteria als kleine letter typen, klikbare links, leesbare inhoud, etc.

Gebroken links

Gebroken links kunnen een slecht signaal zijn naar zoekmachines en gebruikers. Als een website veel gebroken links heeft, gaan zoekmachines ervan uit dat de website niet actief wordt bijgehouden. Dit heeft als gevolg dat de posities verslechteren. Daarnaast wordt de website gebruikersvriendelijker als er geen links naar niet-bestaande pagina's op staan.

Vaste www en non www versies 

Veel websites zijn beschikbaar met en zonder "www" in de domeinnaam. Voor zoekmachines zijn dit echter verschillende pagina's. Dit is een veel voorkomend probleem, waarbij anderen linken naar de website met en zonder "www".

Het is het aan te bevelen om 1 versie te hebben, met name om de maximale linkwaarde van pagina's te krijgen.

Dubbele http & https versies

Als de HTTP en HTTPS versies van een website niet goed ingesteld zijn, kunnen beide versies worden geïndexeerd en kan dubbele content problemen veroorzaken. Het is daarmee aanbevolen om 1 versie (HTTP of HTTPS, afhankelijk van de inhoud van de pagina) als prioriteit in te stellen.

Pagina's met te veel links

Volgens Matt Cutss (voormalig hoofd van Google's Webspam team), "... er is nog steeds een goede reden om te proberen beneden de 100 links te blijven: gebruikersvriendelijkheid. Als je meer dan 100 links per pagina toont, kan dit overstelpend werken op de gebruikers en hun een slechte gebruikerservaring geven. Een pagina kan er goed voor jou uitzien, totdat je jouw "gebruikers pet" opzet en ziet hoe het eruitziet voor een nieuwe gebruiker".

Hoewel Google gebruikerservaring blijft benadrukken, kunnen teveel links ook een negatieve impact hebben op de posities. 

Te lange URLs

URLs die minder dan 115 karakters hebben zijn makkelijker leesbaar door gebruikers en zoekmachines en werken gebruikersvriendelijker.

Te grote pagina's

Er is een directe samenhang tussen de grootte van een pagina en de laadsnelheid, dat vervolgens ook op de invloed is op posities van zoekwoorden. Kortom, zware pagina's laden langer. Daarom is de algemene vuistregel is om de pagina grootte onder de 3 mb te houden. Bovendien is dit voor gebruikers met een trage verbinding erg vervelend.

Lege alt teksten

Hoewel zoekmachines geen tekst lezen uit afbeeldingen, helpen de zogenaamde alt attributen (ook bekend als "alternatief attributen") zoekmachines een beeld te krijgen van de getoonde afbeelding. Het is dus belangrijk een alternatieve tekst voor iedere afbeelding te maken. Dit zorgt ervoor dat afbeeldingen van uw website hoger ranken in de zoekmachines.

Lege Titel Tags

Als een pagina geen titel heeft, of als de title tag leeg is (in de code ziet het er zo uit: ), bepalen zoekmachines zelf welke tekst wordt getoond in de zoekresultaten. Dus als een pagina getoond wordt in de zoekresultaten, kan het zijn dat bezoekers niet klikken omdat de titel er niet aantrekkelijk uitziet.

Dubbele Titels

Een pagina titel wordt vaak behandeld als het belangrijkste on-page element. Het is een belangrijk signaal voor de zoekmachines, omdat het vertelt waar de pagina over gaat. Het is belangrijk dat de titel het belangrijkste zoekwoord bevat. Daarnaast moet een titel uniek zijn, zodat zoekmachines kunnen bepalen welke pagina bij welk zoekwoord past. Pagina's met dubbele titels hebben een kleinere kans op hoge posities. Dubbele titels kunnen ook een negatieve invloed hebben op de positie van andere pagina's.

Lange Titels
Lege Description Tags

Hoewel meta descriptions geen directe invloed hebben op de zoekmachine posities, zijn ze toch belangrijk omdat ze het fragment vormen dat men ziet in de zoekresultaten. Meta descriptions moeten dus de webpagina "verkopen" en ervoor zorgen dat men erop klikt.

Als de meta description leeg is, bepalen zoekmachines zelf wat ze in het fragment zetten. Vaak is dit de eerste zin op de pagina. Het resultaat kan er onaantrekkelijk en irrelevant uitzien.

Dubbele Descriptions

Het is beter om unieke meta descriptions of zelfs helemaal geen meta descriptions te hebben, dan dubbele meta descriptions te gebruiken.

Lange Descriptions

Hoewel meta descriptions geen directe invloed hebben op de zoekmachine posities, zijn ze toch belangrijk omdat ze het fragment vormen dat men ziet in de zoekresultaten. Meta descriptions moeten dus de webpagina "verkopen" en ervoor zorgen dat men erop klikt. Als de meta description te lang is, worden ze afgebroken door de zoekmachines. Dit kan er onaantrekkelijk uitzien.

LANDELIJKE SEO

Geschikt voor bedrijven die landelijk gevonden willen worden.

Zoekwoorden Onderzoek & Selectie

Een zoekwoorden onderzoek is gericht op het vinden van relevante zoekwoorden die worden gebruikt in een zoekmachine voor het zoeken naar producten of diensten binnen de branche. Na het zoekwoorden onderzoek volgt de zoekwoorden analyse, met als doel die woorden en termen te selecteren waar veel relevant zoekverkeer op zit.

Website Optimalisatie (On Page)

Uit recente onderzoeken blijkt dat gemiddeld vijfentachtig procent van het totaal aantal internet gebruikers dagelijks via een zoekmachine naar bepaalde informatie zoekt. In Europa is de meeste gebruikte zoekmachine Google. Als de website niet goed geoptimaliseerd is, wordt deze niet gevonden en zullen deze gebruikers naar uw concurrenten gaan in plaats van naar uw website. Het is dus belangrijk dat de bedrijfswebsite, net als bij een bedrijfspand, een A locatie krijgt op het internet, als u de omzet wilt vergroten met de website van uw onderneming.

Belangrijke html elementen die een belangrijke rol spelen bij het op page optimaliseren zijn:

  • Titel
  • Metadata omschrijving
  • Metadata zoekwoorden
  • Titels (headings: h1, h2, h3 enz.)
  • Linktekst
  • Tekstinhoud
  • Vette tekst
  • Omschrijving afbeelding (alt teksten)
  • URL adres
Linkbuilding

Linkbuilding bepaalt voor zeventig procent de posities binnen de zoekresultaten. Daarmee is linkbuilding een belangrijke factor binnen de zoekmachine optimalisatie.

Bij succesvolle linkbuilding gaat het niet meer om de kwantiteit van het aantal linken maar om de kwaliteit van deze linken. Zoekmachines zijn constant bezig om de kwaliteit van de zoekresultaten voor de gebruikers te verbeteren.

Wat wij voor u doen:

  • Het analyseren van externe backlinks die verwijzen naar websites van uw concurrenten met een top tien positie binnen de zoekmachines.
  • Het verhogen van het aantal kwaliteit links die verwijzen naar uw website.
  • Het linkprofiel zo veel mogelijk gevarieerd en “natuurlijk” houden.
Google Analytics Management

Om het rendement van uw website te maximaliseren, is het belangrijk dat relevante data van het verkeer naar uw website wordt verkregen. Als dit op de juiste manier wordt geconfigureerd kan Analytics helpen website bezoekers beter te begrijpen, uw website beter in te richten om meer rendement te realiseren.

Voor zover niet aanwezig verzorgen wij:

  • Google Analytics set-up
  • Het instellen van doelen
Webmaster Tool Management

Om het rendement van uw website te maximaliseren, is het belangrijk dat relevante data van het verkeer naar uw website wordt verkregen. Als dit op de juiste manier wordt geconfigureerd kan Webmaster Tools helpen website bezoekers beter te begrijpen, uw website beter in te richten om meer rendement te realiseren.

Het management beheer omvat onder andere de volgende elementen:

  • Google Webmaster Tools set-up
  • Instellen XML sitemap
  • Controle Robots.txt
  • Controle Mobiele bruikbaarheid
  • Controle Internationale Targeting instellingen
XML Sitemap Maken & Verzenden

In de XML sitemap staan alle website pagina's die moeten worden geïndexeerd deze wordt geplaatst in de root directory van de webiste (bijvoorbeeld: http://www.website.nl/sitemap.xml). Normaal gesproken versnelt dit de indexering. Iedere keer als de website wordt geupdate, moet ook de sitemap worden geupdate. Daarnaast moet de sitemap volgens bepaalde syntax regels worden opgesteld.

Met de sitemap wordt ook voor iedere pagina een prioriteit opgeven, zodat zoekmachines weten welke pagina's en hoe vaak deze geïndexeerd moeten worden.

Robots.txt

Het robots.txt bestand wordt automatisch gecrawld door robots wanneer ze op een website komen. Dit bestand moet instructies voor robots bevatten, zoals welke pagina's wel of niet geïndexeerd mogen worden. 

De instructies in het robots.txt bestand gelden meer als suggesties, dan als opdrachten. Er is dus geen garantie dat sommige robots de uitgesloten pagina's niet crawlen. Het valt dus niet aan te bevelen om geheime pagina's online te zetten.

Maandelijks Positierapport

Maandelijks ontvangt u een helder en duidelijk positierapport met daarin opgenomen de zoekwoorden en de posities van deze zoekwoorden in de organische zoekresultaten van de zoekmachine. De voortgang wordt tevens in een grafiek weergegeven, zodat u de voortgang in één oogopslag kunt volgen.

Mobiel Vriendelijkheid

Het mobiel vriendelijke algoritme heeft invloed op mobiele zoekopdrachten in alle talen wereldwijd en heeft een significante impact op de posities in de zoekresultaten. Het algoritme werkt per pagina - het gaat er niet om hoe mobiel vriendelijk jouw pagina's zijn, maar gewoon of de pagina mobiel vriendelijk is of niet. Het algoritme is gebasseerd op criteria als kleine letter typen, klikbare links, leesbare inhoud, etc.

Gebroken links

Gebroken links kunnen een slecht signaal zijn naar zoekmachines en gebruikers. Als een website veel gebroken links heeft, gaan zoekmachines ervan uit dat de website niet actief wordt bijgehouden. Dit heeft als gevolg dat de posities verslechteren. Daarnaast wordt de website gebruikersvriendelijker als er geen links naar niet-bestaande pagina's op staan.

Vaste www en non www versies 

Veel websites zijn beschikbaar met en zonder "www" in de domeinnaam. Voor zoekmachines zijn dit echter verschillende pagina's. Dit is een veel voorkomend probleem, waarbij anderen linken naar de website met en zonder "www".

Het is het aan te bevelen om 1 versie te hebben, met name om de maximale linkwaarde van pagina's te krijgen.

Dubbele http & https versies

Als de HTTP en HTTPS versies van een website niet goed ingesteld zijn, kunnen beide versies worden geïndexeerd en kan dubbele content problemen veroorzaken. Het is daarmee aanbevolen om 1 versie (HTTP of HTTPS, afhankelijk van de inhoud van de pagina) als prioriteit in te stellen.

Pagina's met te veel links

Volgens Matt Cutss (voormalig hoofd van Google's Webspam team), "... er is nog steeds een goede reden om te proberen beneden de 100 links te blijven: gebruikersvriendelijkheid. Als je meer dan 100 links per pagina toont, kan dit overstelpend werken op de gebruikers en hun een slechte gebruikerservaring geven. Een pagina kan er goed voor jou uitzien, totdat je jouw "gebruikers pet" opzet en ziet hoe het eruitziet voor een nieuwe gebruiker".

Hoewel Google gebruikerservaring blijft benadrukken, kunnen teveel links ook een negatieve impact hebben op de posities. 

Te lange URLs

URLs die minder dan 115 karakters hebben zijn makkelijker leesbaar door gebruikers en zoekmachines en werken gebruikersvriendelijker.

Te grote pagina's

Er is een directe samenhang tussen de grootte van een pagina en de laadsnelheid, dat vervolgens ook op de invloed is op posities van zoekwoorden. Kortom, zware pagina's laden langer. Daarom is de algemene vuistregel is om de pagina grootte onder de 3 mb te houden. Bovendien is dit voor gebruikers met een trage verbinding erg vervelend.

Lege alt teksten

Hoewel zoekmachines geen tekst lezen uit afbeeldingen, helpen de zogenaamde alt attributen (ook bekend als "alternatief attributen") zoekmachines een beeld te krijgen van de getoonde afbeelding. Het is dus belangrijk een alternatieve tekst voor iedere afbeelding te maken. Dit zorgt ervoor dat afbeeldingen van uw website hoger ranken in de zoekmachines.

Lege Titel Tags

Als een pagina geen titel heeft, of als de title tag leeg is (in de code ziet het er zo uit: ), bepalen zoekmachines zelf welke tekst wordt getoond in de zoekresultaten. Dus als een pagina getoond wordt in de zoekresultaten, kan het zijn dat bezoekers niet klikken omdat de titel er niet aantrekkelijk uitziet.

Dubbele Titels

Een pagina titel wordt vaak behandeld als het belangrijkste on-page element. Het is een belangrijk signaal voor de zoekmachines, omdat het vertelt waar de pagina over gaat. Het is belangrijk dat de titel het belangrijkste zoekwoord bevat. Daarnaast moet een titel uniek zijn, zodat zoekmachines kunnen bepalen welke pagina bij welk zoekwoord past. Pagina's met dubbele titels hebben een kleinere kans op hoge posities. Dubbele titels kunnen ook een negatieve invloed hebben op de positie van andere pagina's.

Lange Titels
Lege Description Tags

Hoewel meta descriptions geen directe invloed hebben op de zoekmachine posities, zijn ze toch belangrijk omdat ze het fragment vormen dat men ziet in de zoekresultaten. Meta descriptions moeten dus de webpagina "verkopen" en ervoor zorgen dat men erop klikt.

Als de meta description leeg is, bepalen zoekmachines zelf wat ze in het fragment zetten. Vaak is dit de eerste zin op de pagina. Het resultaat kan er onaantrekkelijk en irrelevant uitzien.

Dubbele Descriptions

Het is beter om unieke meta descriptions of zelfs helemaal geen meta descriptions te hebben, dan dubbele meta descriptions te gebruiken.

Lange Descriptions

Hoewel meta descriptions geen directe invloed hebben op de zoekmachine posities, zijn ze toch belangrijk omdat ze het fragment vormen dat men ziet in de zoekresultaten. Meta descriptions moeten dus de webpagina "verkopen" en ervoor zorgen dat men erop klikt. Als de meta description te lang is, worden ze afgebroken door de zoekmachines. Dit kan er onaantrekkelijk uitzien.

WERELDWIJDE SEO

Voor bedrijven die internationaal gevonden willen worden.

Zoekwoorden Onderzoek & Selectie

Een zoekwoorden onderzoek is gericht op het vinden van relevante zoekwoorden die worden gebruikt in een zoekmachine voor het zoeken naar producten of diensten binnen de branche. Na het zoekwoorden onderzoek volgt de zoekwoorden analyse, met als doel die woorden en termen te selecteren waar veel relevant zoekverkeer op zit.

Website Optimalisatie (On Page)

Uit recente onderzoeken blijkt dat gemiddeld vijfentachtig procent van het totaal aantal internet gebruikers dagelijks via een zoekmachine naar bepaalde informatie zoekt. In Europa is de meeste gebruikte zoekmachine Google. Als de website niet goed geoptimaliseerd is, wordt deze niet gevonden en zullen deze gebruikers naar uw concurrenten gaan in plaats van naar uw website. Het is dus belangrijk dat de bedrijfswebsite, net als bij een bedrijfspand, een A locatie krijgt op het internet, als u de omzet wilt vergroten met de website van uw onderneming.

Belangrijke html elementen die een belangrijke rol spelen bij het op page optimaliseren zijn:

  • Titel
  • Metadata omschrijving
  • Metadata zoekwoorden
  • Titels (headings: h1, h2, h3 enz.)
  • Linktekst
  • Tekstinhoud
  • Vette tekst
  • Omschrijving afbeelding (alt teksten)
  • URL adres
Linkbuilding

Linkbuilding bepaalt voor zeventig procent de posities binnen de zoekresultaten. Daarmee is linkbuilding een belangrijke factor binnen de zoekmachine optimalisatie.

Bij succesvolle linkbuilding gaat het niet meer om de kwantiteit van het aantal linken maar om de kwaliteit van deze linken. Zoekmachines zijn constant bezig om de kwaliteit van de zoekresultaten voor de gebruikers te verbeteren.

Wat wij voor u doen:

  • Het analyseren van externe backlinks die verwijzen naar websites van uw concurrenten met een top tien positie binnen de zoekmachines.
  • Het verhogen van het aantal kwaliteit links die verwijzen naar uw website.
  • Het linkprofiel zo veel mogelijk gevarieerd en “natuurlijk” houden.
Google Analytics Management

Om het rendement van uw website te maximaliseren, is het belangrijk dat relevante data van het verkeer naar uw website wordt verkregen. Als dit op de juiste manier wordt geconfigureerd kan Analytics helpen website bezoekers beter te begrijpen, uw website beter in te richten om meer rendement te realiseren.

Voor zover niet aanwezig verzorgen wij:

  • Google Analytics set-up
  • Het instellen van doelen
Webmaster Tool Management

Om het rendement van uw website te maximaliseren, is het belangrijk dat relevante data van het verkeer naar uw website wordt verkregen. Als dit op de juiste manier wordt geconfigureerd kan Webmaster Tools helpen website bezoekers beter te begrijpen, uw website beter in te richten om meer rendement te realiseren.

Het management beheer omvat onder andere de volgende elementen:

  • Google Webmaster Tools set-up
  • Instellen XML sitemap
  • Controle Robots.txt
  • Controle Mobiele bruikbaarheid
  • Controle Internationale Targeting instellingen
XML Sitemap Maken & Verzenden

In de XML sitemap staan alle website pagina's die moeten worden geïndexeerd deze wordt geplaatst in de root directory van de webiste (bijvoorbeeld: http://www.website.nl/sitemap.xml). Normaal gesproken versnelt dit de indexering. Iedere keer als de website wordt geupdate, moet ook de sitemap worden geupdate. Daarnaast moet de sitemap volgens bepaalde syntax regels worden opgesteld.

Met de sitemap wordt ook voor iedere pagina een prioriteit opgeven, zodat zoekmachines weten welke pagina's en hoe vaak deze geïndexeerd moeten worden.

Robots.txt

Het robots.txt bestand wordt automatisch gecrawld door robots wanneer ze op een website komen. Dit bestand moet instructies voor robots bevatten, zoals welke pagina's wel of niet geïndexeerd mogen worden. 

De instructies in het robots.txt bestand gelden meer als suggesties, dan als opdrachten. Er is dus geen garantie dat sommige robots de uitgesloten pagina's niet crawlen. Het valt dus niet aan te bevelen om geheime pagina's online te zetten.

Maandelijks Positierapport

Maandelijks ontvangt u een helder en duidelijk positierapport met daarin opgenomen de zoekwoorden en de posities van deze zoekwoorden in de organische zoekresultaten van de zoekmachine. De voortgang wordt tevens in een grafiek weergegeven, zodat u de voortgang in één oogopslag kunt volgen.

Mobiel Vriendelijkheid

Het mobiel vriendelijke algoritme heeft invloed op mobiele zoekopdrachten in alle talen wereldwijd en heeft een significante impact op de posities in de zoekresultaten. Het algoritme werkt per pagina - het gaat er niet om hoe mobiel vriendelijk jouw pagina's zijn, maar gewoon of de pagina mobiel vriendelijk is of niet. Het algoritme is gebasseerd op criteria als kleine letter typen, klikbare links, leesbare inhoud, etc.

Gebroken links

Gebroken links kunnen een slecht signaal zijn naar zoekmachines en gebruikers. Als een website veel gebroken links heeft, gaan zoekmachines ervan uit dat de website niet actief wordt bijgehouden. Dit heeft als gevolg dat de posities verslechteren. Daarnaast wordt de website gebruikersvriendelijker als er geen links naar niet-bestaande pagina's op staan.

Vaste www en non www versies 

Veel websites zijn beschikbaar met en zonder "www" in de domeinnaam. Voor zoekmachines zijn dit echter verschillende pagina's. Dit is een veel voorkomend probleem, waarbij anderen linken naar de website met en zonder "www".

Het is het aan te bevelen om 1 versie te hebben, met name om de maximale linkwaarde van pagina's te krijgen.

Dubbele http & https versies

Als de HTTP en HTTPS versies van een website niet goed ingesteld zijn, kunnen beide versies worden geïndexeerd en kan dubbele content problemen veroorzaken. Het is daarmee aanbevolen om 1 versie (HTTP of HTTPS, afhankelijk van de inhoud van de pagina) als prioriteit in te stellen.

Pagina's met te veel links

Volgens Matt Cutss (voormalig hoofd van Google's Webspam team), "... er is nog steeds een goede reden om te proberen beneden de 100 links te blijven: gebruikersvriendelijkheid. Als je meer dan 100 links per pagina toont, kan dit overstelpend werken op de gebruikers en hun een slechte gebruikerservaring geven. Een pagina kan er goed voor jou uitzien, totdat je jouw "gebruikers pet" opzet en ziet hoe het eruitziet voor een nieuwe gebruiker".

Hoewel Google gebruikerservaring blijft benadrukken, kunnen teveel links ook een negatieve impact hebben op de posities. 

Te lange URLs

URLs die minder dan 115 karakters hebben zijn makkelijker leesbaar door gebruikers en zoekmachines en werken gebruikersvriendelijker.

Te grote pagina's

Er is een directe samenhang tussen de grootte van een pagina en de laadsnelheid, dat vervolgens ook op de invloed is op posities van zoekwoorden. Kortom, zware pagina's laden langer. Daarom is de algemene vuistregel is om de pagina grootte onder de 3 mb te houden. Bovendien is dit voor gebruikers met een trage verbinding erg vervelend.

Lege alt teksten

Hoewel zoekmachines geen tekst lezen uit afbeeldingen, helpen de zogenaamde alt attributen (ook bekend als "alternatief attributen") zoekmachines een beeld te krijgen van de getoonde afbeelding. Het is dus belangrijk een alternatieve tekst voor iedere afbeelding te maken. Dit zorgt ervoor dat afbeeldingen van uw website hoger ranken in de zoekmachines.

Lege Titel Tags

Als een pagina geen titel heeft, of als de title tag leeg is (in de code ziet het er zo uit: ), bepalen zoekmachines zelf welke tekst wordt getoond in de zoekresultaten. Dus als een pagina getoond wordt in de zoekresultaten, kan het zijn dat bezoekers niet klikken omdat de titel er niet aantrekkelijk uitziet.

Dubbele Titels

Een pagina titel wordt vaak behandeld als het belangrijkste on-page element. Het is een belangrijk signaal voor de zoekmachines, omdat het vertelt waar de pagina over gaat. Het is belangrijk dat de titel het belangrijkste zoekwoord bevat. Daarnaast moet een titel uniek zijn, zodat zoekmachines kunnen bepalen welke pagina bij welk zoekwoord past. Pagina's met dubbele titels hebben een kleinere kans op hoge posities. Dubbele titels kunnen ook een negatieve invloed hebben op de positie van andere pagina's.

Lange Titels
Lege Description Tags

Hoewel meta descriptions geen directe invloed hebben op de zoekmachine posities, zijn ze toch belangrijk omdat ze het fragment vormen dat men ziet in de zoekresultaten. Meta descriptions moeten dus de webpagina "verkopen" en ervoor zorgen dat men erop klikt.

Als de meta description leeg is, bepalen zoekmachines zelf wat ze in het fragment zetten. Vaak is dit de eerste zin op de pagina. Het resultaat kan er onaantrekkelijk en irrelevant uitzien.

Dubbele Descriptions

Het is beter om unieke meta descriptions of zelfs helemaal geen meta descriptions te hebben, dan dubbele meta descriptions te gebruiken.

Lange Descriptions

Hoewel meta descriptions geen directe invloed hebben op de zoekmachine posities, zijn ze toch belangrijk omdat ze het fragment vormen dat men ziet in de zoekresultaten. Meta descriptions moeten dus de webpagina "verkopen" en ervoor zorgen dat men erop klikt. Als de meta description te lang is, worden ze afgebroken door de zoekmachines. Dit kan er onaantrekkelijk uitzien.

* Alle bovengenoemde pakketten hebben een looptijd van een jaar en 3 maanden opzegtermijn.

Veelgestelde Vragen

Is aanmelden bij Zoekmachines Noodzakelijk?

Het simpele antwoord is nee, aanmelden van uw website bij zoekmachines is niet nodig. De meerderheid van de zoekmachines, met name Google, indexeren pagina's door links te volgen. Met deze logica, zal een enkele inkomende link van een eerder geïndexeerde pagina uw pagina automatisch identificeren.

Hoe zit het met Betaalde Links?

Veel SEO bedrijven bieden betaalde links, maar let op: Het kost geen cent om uw website geïndexeerd door de grote zoekmachines. En het moet u ook niets kosten. In feite is het niet eens nodig om uw website bij zoekmachines in te dienen.

Kunnen Backlinks mijn Positie Schaden?

Het antwoord is duidelijk en eenvoudig: Nee, inkomende links kunnen geen kwaad voor uw positie in de zoekresultaten. Als backlinks schadelijk zouden zijn voor uw rankings, zouden concurrenten steeds links plaatsen naar uw site vanaf link farms. Een dergelijk scenario is buiten uw controle. Om deze reden, kan Google uw site niet te bestraffen voor inkomende linken.

Zijn Bloggen Goed voor SEO?

Of blogs zijn goed voor SEO doeleinden is eigenlijk irrelevant - de inhoud is de sleutel. Blogs zijn gewoon publicatie platforms. Dat gezegd hebbende, de mogelijkheid om inhoud van hoge kwaliteit te produceren op een permanente basis gaat veel eenvoudiger door gebruik te maken van blog-software - met name voor de niet-technische gebruiker.

Hoe Maak ik mijn Website Zoekmachine Vriendelijk?

De beste manier om uw site zoekmachine vriendelijk te maken is vaak gewoon door meer tekst toe te voegen. De inhoud moet aan het onderwerp gelieerd zijn en toegevoegde waarde hebben, maar door de toevoeging van extra tekst zal een nieuwe reeks van zoekwoorden en zinnen voor de zoekmachines de crawlen zijn! Denk aan deze termen als nieuw 'poorten' voor de motoren - de injectie van de tekst zal nieuwe deuren voor verkeer openen.

Meer over SEO:

Backlinks zijn erg belangrijk. In feite is het verkrijgen van backlinks een van de belangrijkste factoren in SEO. Toch moet een website eigenaar niet "op jacht gaan" voor links. Als de voorgestelde content interessant, nuttig en / of belangrijk is, zal een natuurlijke tendens onder Internet gebruikers deze informatie delen.